Dieta ketogeniczna

Dziesięć zabawnych faktów na temat Keto, których możesz nie znać …

1.Dieta ketonowa powstała w latach 20-tych jako leczenie napadów drgawkowych.

2.Dieta ketonowa stała się popularna, gdy gwiazdor Hollywood pojawił się w telewizji w latach 90., pokazując, jak ta dieta kontrolowała ataki jego synów, kiedy leki nie mogły pomóc. Ta dieta stała się modą na wszystko, w tym na odchudzanie, mimo że nigdy nie była badana ani przeznaczona jako dieta odchudzająca.

3.Węglowodany (w tym owoce i warzywa) muszą być ograniczone do 50-60 gramów dziennie, aby wystąpiła ketoza.

4.Kiedy poziom glukozy (cukru we krwi) spada do wystarczająco niskiego poziomu – w ciągu pierwszych kilku dni – ciało zamienia się w tłuszcz jako źródło energii dla mózgu.

5.Wątroba przekształca tłuszcz w ciała ketonowe, które następnie mogą być wykorzystane przez mózg jako energia.

6.W krótkim okresie czasu ketoza może powodować niski poziom cukru we krwi, wysoki poziom cholesterolu, zmęczenie, owocowy oddech i uczucie gorąca.

7.W dłuższej perspektywie dieta ketonowa może prowadzić do utraty kości, kamieni nerkowych i niedoborów witamin.

8.Wpływ ketozy na utratę masy ciała może wynikać z tłumienia apetytu przez ciała ketonowe, ale więcej danych potwierdza, że ​​apetyt jest kontrolowany przez dużą ilość spożywanego białka.

9.Brakuje długoterminowych badań odchudzania, więc tak naprawdę nie wiemy, jak keto wpływa na zdrowie metaboliczne w długim okresie.

10.Diety o niskiej zawartości węglowodanów o wysokiej zawartości białka wydają się być bardziej skuteczne niż diety o niskiej zawartości tłuszczu w odchudzaniu, ale czy to oznacza, że ​​diety ketotyczne o bardzo niskiej zawartości węglowodanów są niezbędne do odchudzania? Prawdopodobnie nie!