Siemie lniane

1.Siemie lniane są nasycone składnikami odżywczymi:

Tylko jedna łyżka stołowa zapewnia dużą ilość białka, błonnika i kwasów tłuszczowych omega-3, a ponadto jest bogatym źródłem niektórych witamin i minerałów.

  1. Nasiona lnu są bogate w tłuszcze Omega-3. Jeśli jesteś wegetarianinem lub nie jesz ryb, nasiona lnu mogą być najlepszym źródłem tłuszczów omega-3.
  2. Nasiona lnu są bogatym źródłem lignanów, które mogą zmniejszyć ryzyko raka.
  3. Nasiona lnu są bogate w błonnik pokarmowy.Tylko jedna łyżka nasion lnu zawiera 3 gramy błonnika, co stanowi odpowiednio 8–12% dziennego zalecanego spożycia dla mężczyzn i kobiet.
  4. Nasiona lnu mogą poprawić poziom cholesterolu. Kolejną korzyścią zdrowotną nasion lnu jest ich zdolność do obniżania poziomu cholesterolu.
  5. Nasiona lnu mogą obniżać ciśnienie krwi.
  6. Zawierają białko wysokiej jakości. Nasiona lnu są doskonałym źródłem białka roślinnego. Białko siemienia lnianego jest bogate w aminokwasy, kwas asparaginowy i kwas glutaminowy.
  7. Nasiona lnu mogą pomóc kontrolować poziom cukru we krwi. Cukrzyca typu 2 jest poważnym problemem zdrowotnym na całym świecie.
  8. Nasiona lnu utrzymują głód w zatoce, co może pomóc w kontroli wagi. Jeśli masz tendencję do jedzenia przekąsek między posiłkami, możesz rozważyć dodanie nasion lnu do swojego napoju, aby powstrzymać głód.
  9. Nasiona lnu mogą być wszechstronnym składnikiem. Nasiona lnu lub olej lniany można dodawać do wielu popularnych potraw dzięki czemu możemy zjeść smaczny i zdrowy posiłek.